Octobre - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van Kelly Blokland - WaarBenJij.nu Octobre - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van Kelly Blokland - WaarBenJij.nu

Octobre

Door: Kelly Blokland

Blijf op de hoogte en volg Kelly

04 Oktober 2014 | Frankrijk, Troyes

Un nouveau mois a commencé. En voor deze Franse zin heb ik Google Translate gebruikt. Alhoewel onze Franse woordenschat al un petit peu is uitgebreid. Onze Franse lessen zijn inmiddels ook weer begonnen met het onderwerp: quelle heure est-il?

Vorig weekend zijn we een dag naar Parijs geweest. En daar moet je wel iets voor over hebben: de wekker stond om 6 uur. We hebben alle Parijse clichés bezocht en we hebben sushi gegeten in een restaurant waar ik afgelopen zomer ook was.

Ook waren we vorige week bowlen met wat Franse klasgenoten. Bowlen kost hier maar 5,50 per spel. Spotgoedkoop. Ik denk dat we van bowlen onze sport gaan maken. Meneer Van Wensveen, heeft u nog tips?

Fransen zijn echt geen fietsers gewend. Alhoewel ik me had voorgenomen na deze zomervakantie nooit meer m'n middelvinger in het verkeer op te steken (vanwege een incident waar ik liever niet over praat), waren deze twee toch echt nodig. Meneer in de oranje auto die mij bijna aanreed, meneer in de rode auto die onnodig naar mij toeterde en me liet schrikken: eigen schuld. Moeten jullie Fransen maar normale fietspaden maken.

Nog twee weken en dan komen twee vriendinnen me opzoeken. We gaan als eerst onze oud-lerares Frans opzoeken: mevrouw Heuff. Mevrouw Heuff is inmiddels getrouwd met een Fransman en woont al drie jaar in Orléans. M'n lieve vriendinnen blijven een week en daarna is het tijd om terug te gaan naar Nederland en ik ga mee!

Jamie is al een paar dagen in Nederland (alhoewel alle leraren denken dat ze malade is, behalve de vrouw van Management of Touristic Structures aangezien Jamie die tegen kwam op het station) dus ik vermaak me op deze zaterdagavond met Gossip Girl, bier en chips. Niks mis mee toch?

Au revoir!

  • 05 Oktober 2014 - 12:23

    Patty:

    ''Alhoewel ik me had voorgenomen na deze zomervakantie nooit meer m'n middelvinger in het verkeer op te steken'' hahaha te leuk Kell!
    En overal eet je sushi he :P
    Veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Troyes

Study abroad

Vijf maanden studeren in Troyes, Frankrijk

Recente Reisverslagen:

22 December 2014

Décembre

04 Oktober 2014

Octobre

03 September 2014

Une semaine à Troyes

28 Augustus 2014

Arrivé à Troyes

26 Augustus 2014

Inpakstress nog nergens te bekennen
Kelly

Actief sinds 26 Aug. 2014
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 3809

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Study abroad

Landen bezocht: